Постинг
15.12.2010 16:00 -
„Изпълнихме 60% от Дунав мост 2“
За сведение на ПЕСИМИСТИТЕ относно строежа на Дунав мост 2
До края на 2011 г. ще бъде завършена носещата конструкция
Изпълнени са 60% от предвидените строително-монтажни работи по конструкцията на граничния мост между Видин и Калафат. Обектите от прилежащата инфраструктура са реализирани на 45%, съобщиха от пресцентъра на испанската фирма FCC, изпълнител на проекта за втория мост на Дунава в българския участък на реката.
Преди дни завърши издигането на стълб РВ9, който се намира в плавателния участък на реката. Той е последният, с който се слагат опорите на съоръжението, следващият, 10-и стълб, се строи на румънския бряг.
Деветият стълб е висок 38.68 м. В основата му са излети 24 пилота на дълбочина от 68 до 80 метра. За изграждането на стълба са вложени 1076 т арматура и 6277 куб. м бетон. Надпилотната шапка е висока 6 м, а колоните над нея - 11.5 метра. За надпилотната шапка са използвани 458 т арматура и 2400 куб. м бетон. За колоните са употребени 85 т арматура и 358 куб. м бетон.
От няколко дни на най-високата точка - колоните на стълб 9, се веят три знамена. Първото е на фирмата изпълнител FCC, а останалите две - на България и Испания. По традиция строителите в Испания поставят знамена на най-високата част от строежа.
След колоните следва връхната конструкция. Отделните сегменти се произвеждат в бетоновата база на компанията, която се намира на брега на Дунав близо до моста.
Работата в реката се извършва от шлепове. Върху тях са закрепени и големите кранове, с които строителните елементи се пренасят до мястото на монтажа.
В момента в плавателната част се изграждат стълбове, като работата по всеки е на различен етап. Между тях ще могат да преминават всякакви кораби, без да се налага демонтаж на мостика им. Предвидени са и 19 двойки предпазни елементи с тегло 80-120 т. Те всъщност ще предпазват корабите от удар с моста. Върху готовите 8 стълба продължава изграждането на връхната конструкция. Прави се и пътната плоча от двете страни на монтираните сегменти.
До края на 2011 г. ще бъде завършена носещата конструкция и ще започне полагане на пътната настилка, изграждане на жп линията, инсталиране на контактната мрежа.
Досега са разплатени 107.7 млн. евро. Общата стойност на моста и прилежащата му инфраструктура е 225.8 млн. евро. контрапункт.
Строежът на Дунав мост 2 е посочен от авторитетния вестник „Financial Times“ като пример за неефективност при усвояване на структурните еврофондове. „Работим 24 часа в денонощието, за да свършим повече работа, преди температурите да паднат под нулата и строителството да спре“, обяснява Алберто Вергара, мениджър в испанската компания „FCC Construction“.
Очакваните разходи за строителство са се увеличили с 50% до 300 млн. евро, което отчасти се дължи на забавянията, но също така е и заради промени в плановете за строеж, пише изданието.
http://news.myvidin.com/about-53533.html
До края на 2011 г. ще бъде завършена носещата конструкция
Изпълнени са 60% от предвидените строително-монтажни работи по конструкцията на граничния мост между Видин и Калафат. Обектите от прилежащата инфраструктура са реализирани на 45%, съобщиха от пресцентъра на испанската фирма FCC, изпълнител на проекта за втория мост на Дунава в българския участък на реката.
Преди дни завърши издигането на стълб РВ9, който се намира в плавателния участък на реката. Той е последният, с който се слагат опорите на съоръжението, следващият, 10-и стълб, се строи на румънския бряг.
Деветият стълб е висок 38.68 м. В основата му са излети 24 пилота на дълбочина от 68 до 80 метра. За изграждането на стълба са вложени 1076 т арматура и 6277 куб. м бетон. Надпилотната шапка е висока 6 м, а колоните над нея - 11.5 метра. За надпилотната шапка са използвани 458 т арматура и 2400 куб. м бетон. За колоните са употребени 85 т арматура и 358 куб. м бетон.
От няколко дни на най-високата точка - колоните на стълб 9, се веят три знамена. Първото е на фирмата изпълнител FCC, а останалите две - на България и Испания. По традиция строителите в Испания поставят знамена на най-високата част от строежа.
След колоните следва връхната конструкция. Отделните сегменти се произвеждат в бетоновата база на компанията, която се намира на брега на Дунав близо до моста.
Работата в реката се извършва от шлепове. Върху тях са закрепени и големите кранове, с които строителните елементи се пренасят до мястото на монтажа.
В момента в плавателната част се изграждат стълбове, като работата по всеки е на различен етап. Между тях ще могат да преминават всякакви кораби, без да се налага демонтаж на мостика им. Предвидени са и 19 двойки предпазни елементи с тегло 80-120 т. Те всъщност ще предпазват корабите от удар с моста. Върху готовите 8 стълба продължава изграждането на връхната конструкция. Прави се и пътната плоча от двете страни на монтираните сегменти.
До края на 2011 г. ще бъде завършена носещата конструкция и ще започне полагане на пътната настилка, изграждане на жп линията, инсталиране на контактната мрежа.
Досега са разплатени 107.7 млн. евро. Общата стойност на моста и прилежащата му инфраструктура е 225.8 млн. евро. контрапункт.
Строежът на Дунав мост 2 е посочен от авторитетния вестник „Financial Times“ като пример за неефективност при усвояване на структурните еврофондове. „Работим 24 часа в денонощието, за да свършим повече работа, преди температурите да паднат под нулата и строителството да спре“, обяснява Алберто Вергара, мениджър в испанската компания „FCC Construction“.
Очакваните разходи за строителство са се увеличили с 50% до 300 млн. евро, което отчасти се дължи на забавянията, но също така е и заради промени в плановете за строеж, пише изданието.
http://news.myvidin.com/about-53533.html
Вълнообразно
ХОРОСКОП 24.11- 30.11.2014
Рекорден брой изселници от Донбас
Акция в подкрепа на Надежда Савченко в М...
Рекорден брой изселници от Донбас
Акция в подкрепа на Надежда Савченко в М...
Следващ постинг
Предишен постинг
След като успя в краткото време на жалкото си управление не само да фалира община Видин , не само да зароби бъдещите поколения с 9 милиона , монтанският алкохолизиран бандюга отказа да плаща и на хостинг провайдера, този ,,дето щеше'' да съгради великата видинска електронна община, в която Видов и клозетните му апологети , предизборно, се кълняха.
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 90